Bezorgen en afhalen

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

I.v.m. zomervakantie worden alle bestellingen op maandag 23 juli 2018 verzonden!

De levertijd van uw bestelling bedraagt normaal 1 tot 2 werkdagen, afhankelijk van het tijdstip van uw bestelling, de wijze van betaling en de keuze van verzendmethode. Ook tijdens het bestellingsproces wordt de informatie over de verzending c.q. bezorging geïnformeerd. Betaling via iDEAL is doorgaans het snelst omdat uw betaling dan direct voor ons zichtbaar is. Overboeking via internetbankieren is ook een snelle methode. Bestellingen boven de 75,- euro worden gratis thuisbezorgd. Gratis verzending is alleen geldig in Nederland. Andere landen vragen wij een bijdrage voor de verzending.

Zodra de bestelling is verzonden ontvangt u per e-mail de verzendbevestiging evt. ook van onze transporteur. Deze bevat een track & trace code, waarmee u de zending kunt volgen. 

Afleveradres

Het adres dat bekend is bij uw gegevens is het factuuradres. Dit adres is ook het afleveradres. Wilt u uw bestelling liever op een ander adres laten bezorgen (bijvoorbeeld op je werk of wil je iemand een cadeau sturen), dan kunt u dit aangeven als u uw bestelling plaatst. Voorwaarde is wel dat u dan de bestelling vooraf betaalt met iDEAL of per overboeking via internetbankieren.Het is belangrijk om duidelijk bedrijfsnaam achter uw naam op te geven, indien u kiest voor een afleveradres op uw werk. Wij adviseren uw afleveradres goed te controleren voordat u uw bestelling afrondt.

Indien u kiest voor een DPD Pickup Parcelshop als bezorgadres, kunt u eerst het adres  zoeken hieronder. Daarna kunt u uw gekozen adres als afleveradres opgeven.

Voor DPD Pickup Parcelshops bij u in de buurt, klik hier a.u.b.

Kan ik het afleveradres van mijn bestelling nog aanpassen?

Zolang uw order nog niet verwerkt of verzonden is, is het mogelijk het afleveradres aan te passen. Zodra uw order wordt verwerkt of is verzonden, kan het adres niet meer worden aangepast. Middels de track & trace code kunt u contact opnemen met de transporteur om te vragen of zij eventueel het adres nog kunnen aanpassen. Volg, indien mogelijk, de instructies van transporteur op. Wij adviseren het afleveradres zorgvuldig te kiezen. Indien u kiest voor aflevering bij een bedrijf (bijvoorbeeld op je werk) dan is het belangrijk om duidelijk bedrijfsnaam achter uw naam op te geven. Het is niet mogelijk om bestellingen op postbussen af te leveren.

Kan ik het factuuradres aanpassen voor geplaatste bestellingen?

Het is niet mogelijk om voor geplaatste bestellingen het factuuradres aan te passen.

Kan ik zelf de bestelling afhalen?

Het is mogelijk de bestelling af te halen. Maak hiervoor een afspraak van tevoren.

Afhaaladres:   

Kan ik afleverdatum zelf bepalen?

Het is mogelijk om zelf een afleverdatum te bepalen. In de orderbevestiging, in “Mijn account” wordt de verwachte verzenddatum vermeld. U kunt het aangeven tijdens het bestellen bij "opmerkingen", achteraf door een bericht aan ons door te geven . Afleverdag en -tijdstip worden uiteindelijk bepaald door de transporteur waarop wij geen invloed kunnen uitoefenen.

Ik wil niet dat mijn pakket bij de buren bezorgd wordt. Kan dat?

Ja, dat kan. U kunt het aangeven tijdens het bestellingsproces bij stap 3. Mocht u achteraf nog willen aangeven, kunt u ons natuurlijk doorgeven.

Met welke transporteur wordt mijn bestelling verzonden?

Vienas.nl maakt gebruik van de diensten van DHL, DPD, Bpost en eigen bezorgdienst.

DHL
DHL bezorgt in principe maandag tot en met zaterdag van 08.00 tot 21.00 uur. Tijdstip van bezorging is afhankelijk van het gekozen afleveradres. Er zullen maximaal 2 afleverpogingen worden gedaan. DHL kan eventueel de bestelling bij buren afleveren. Na elke poging word je geïnformeerd door de bezorger door middel van een bericht in de brievenbus. U kunt met de “Niet-thuis-code” beginnend met KG inloggen op de website van postNL aangeven op welke dag u uw pakket daarna nog wilt ontvangen. Na 2 mislukte afleverpogingen wordt het pakket maximaal 3 weken vastgehouden op het dichtstbijzijnde service punt. Na 3 weken gaat het pakket naar Vienas retour.

DPD Pickup point

DPD Pickup point is een locatie bij u in de buurt waar u pakjes kunt ophalen en/of verzenden. Vaak is het gevestigd in een winkel en kent ruime openingstijden. U kunt uw pakket zelf afhalen bij een DHL Servicepoint waar en wanneer het u uitkomt. Dus ook ’s avonds en/of in het weekend! Voor de openingstijden van een DHL Servicepoint bij u in de buurt kunt u vinden via onderstaande link.

Zoek hier een DPD Pickup point bij u in de buurt.

Zodra de bestelling voor u klaarligt op het  DPD Pickup point ontvangt u een sms of e-mail. U kunt uw voorkeur zelf aangeven tijdens het plaatsen van uw bestelling.

Let op! Neem voor het ophalen van uw bestelling bij een DHL Servicepoint een geldig legitimatiebewijs mee. De naam op het legitimatiebewijs moet overeenkomen met de naam die hoort bij het vienas.nl account.

Kiala Punt

Kiala Punt is een punt waar u uw pakket kunt laten bezorgen en dan op kunt halen, zodat uw pakket bijvoorbeeld niet thuis afgeleverd wordt. De Kiala Punten zijn buurtwinkels zoals een benzinestation, dagbladhandel, supermarkt, etc. Deze hebben ruime openingstijden en zijn vaak ook in het weekend open. Voor Kiala Punt klikt hier.

Kiala Punt is principe hetzelfde als DPD Pickup Point alleen niet alle plaatsen in Nederland hebben een Kiala Punt of een DPD Pickup Point. Dus u kunt kiezen waar u uw pakket het lieftst wilt komen afhalen.

Uw pakket wordt binnen 3-5 werkdagen afgeleverd in het gekozen Kiala Punt. Via e-mail wordt u direct geïnformeerd als het pakket gearriveerd is. Het heeft dus geen zin om naar uw Kiala Punt te gaan, voordat u dit bericht heeft ontvangen. Uw pakket blijft 14 dagen beschikbaar in uw Kiala Punt. Na 14 dagen wordt het automatisch teruggestuurd naar het sorteercentrum van Kiala en uiteindelijk naar de afzender.

Eigen bezorgdienst Vienas

Voor alle bestellingen binnen Berkel-Enschot en Udenhout bezorgen wij op werkdagen na 18:00 uur tenzij u op andere tijdstippen doorgeeft. U ontvangt van ons een bevestiging wanneer wij de bestelling gaan bezorgen.

Kan iemand anders in mijn plaats mijn pakket afhalen?

Ja, dit is mogelijk. Deze persoon dient enkel zijn/haar eigen identiteitsbewijs te laten zien op het Kiala Punt en de identiteitsgegevens zullen bij de afhaling genoteerd worden.

Wat gebeurt er als mijn bestelling is teruggestuurd naar Vienas?

Indien het niet mogelijk is geweest om uw bestelling af te leveren en het pakket is niet afgehaald, dan wordt het pakket teruggestuurd naar Vienas. U ontvangt het geld van uw geplaatste order binnen 14 dagen op uw rekening.

Wat moet ik doen als ik geen verzendbevestiging heb ontvangen?

In "Mijn account" vindt u de status van uw bestelling. Op het moment dat de orderstatus nog niet op verzonden of afgeleverd staat, is de bestelling nog niet verzonden. Wij vragen in dit geval nog even geduld. Zodra de bestelling verzonden is ontvangt u hiervan bericht.

Kan ik de zending aan de deur weigeren?

Indien u afziet van uw bestelling, dan kunt u het pakket aan de deur weigeren door de chauffeur aan te geven dat het pakket retour afzender mag. Op het moment dat Vienas het pakket retour heeft ontvangen, zal de verdere verwerking voor creditering van uw bestelling worden opgestart.

Feestdagen; dagen waarop vervoerders niet afleveren.

De aflevering van uw bestelling kan niet plaatsvinden op zon- en feestdagen. Feestdagen waarop de klantenservice niet open is en de vervoerders niet afleveren zijn: Pasen, Pinksteren, Kerst, Nieuwjaarsdag, Hemelvaart en Koningsdag. Er kunnen nog andere lokale feestdagen zijn waarop er eventueel niet gewerkt of geleverd wordt.

Voor alle overige vragen?

Voor alle overige vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier op de website of door een e-mail te sturen naar info@vienas.nl. Wij zullen altijd ons best doen om uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.